obtained in Plekhanov Russian Economical University
Experience in 11 DIFFERENT INDUSTRIES
covering both B2B and B2C agenda: QSR, retail, FMCG, eCom, distribution, financial services, IT, telco, services, automotive business, tourism
55+ CRM PROJECTS REALIZED
on 10+ different platforms (Siebel, SAS, SAP, IBM, Microsoft, Manzana, Loymax, Mindbox, Bitrix24, 1C and other) as business owner, project manager and external consultant
5 YEARS IN INTERNATIONAL CONSULTING HOUSES
Accenture, KPMG, Deloitte as CRM consultant and CRM projects' leader
10 YEARS OWN BUSINESS EXPERIENCE
in the fields of CRM / CVM / Loyalty consulting, IT and data analytics
20+ YEARS
CRM / CVM / Loyalty implementation and operational management experience in 30+ large enterprises and banks across the Globe (Microsoft, Daimler AG, YUM! brands, France telecom, OTP Bank, Kia Motors, Yamaha, Ferrero Roche and other)
профессиоНАЛЬНая ЭКСПЕРТИЗа
включает в себя управление лояльностью, целевым маркетингом и продажами, клиентскую аналитику, управление данными
4 /
УПРАВЛЕНИЕ ПРОДАЖАМИ
интеграция маркетинга и продаж, аналитика и поддержка продаж, лидогенерация, управление сделками на основе воронки продаж, pipeline management
2 /
ЦЕЛЕВОЙ МАРКЕТИНГ (CVM)
развитие и удержание клиентов с использованием триггерных цепочек и персональных предложений на основе анализа индивидуальных клиентских данных
5 /
УПРАВЛЕНИЕ ДАННЫМИ
сбор, стандартизация, дедубликация и обогащение данных, создание и актуализация клиентского профиля 360°
3 /
КЛИЕНТСКАЯ АНАЛИТИКА
стратегическая сегментация на основе поведенческих данных, ретроспективная и предиктивная аналитика для выявления клиентских паттернов и сценариев
1 /
УПРАВЛЕНИЕ ЛОЯЛЬНОСТЬЮ
включая финансовые, функциональные и эмоциональные аспекты, регулярный анализ и оптимизацию клиентских сценариев и пользовательского опыта
Запишитесь на консультацию. Это бесплатно, Google Meet или Zoom
Предоставляемые услуги
включают в себя аудит и консалтинг в сфере CRM / CVM / управления лояльностью, сопровождение внедрения ИТ систем и аутсорсинг операционных функций
АУДИТ КОМПЕТЕНЦИЙ
на основе комплексной модели оценки зрелости позволяет критериально оценить CRM стратегию, операционную модель, технологическую платформу и организационную структуру, а также разработать план их развития
включает в себя разработку стратегических инициатив, оценку их влияния на бизнес и комплексное планирование изменений, необходимых для внедрения CRM подхода в повседневную бизнес практику Заказчика
включает в себя детальное описание используемых бизнес процессов и инструментов, подготовку комплексных требований к ИТ платформе и поддержку в формировании CRM команды
комплексный подход одновременно в качестве бизнес заказчика и проектного менеджера для обеспечения соответствия результатов проекта стоящим бизнес задачам, организационным требованиям и ограничениям
обеспечивает доступ к экспертизе, технологиям и команде, необходимым для реализации задачи любой сложности, в короткие сроки без первоначальных инвестиций
Both retrospective and predictive precision customeranalytics aimed to uncover deep customer’s insights hidden patterns and to drive customer’s profitability, retention and CLV based on personalized marketing approach across used touch points and communication channels
4-6% sales growth
Experienced
Grow loyalty and engagement
Use pre defined automated trigger scenarios aimed to address specific purchasing or product usage patterns and manage customer’s lifecycle navigating the customer through welcome phase and preventing churn
2-4% sales growth
Advanced
Lifecycle management
Use pre defined automated trigger scenarios aimed to address specific purchasing or product usage patterns and manage customer’s lifecycle navigating the customer through welcome phase and preventing churn
1-1,5% sales growth
Basic
Enabling personalization
Use direct channels for regular newsletter and similar engagement activities as well as for ongoing marketing activities and regular mass promo support
0,5-0,8% sales growth
Complex audit
STRATEGY DEVELOPMENT
TECH INFRASTRUCTURE, TEAM&DEVELOPMENT PLAN
Target IT architecture and functional design, operational model design, organizational structure and R&R, CRM implementation plan on technological, organizational and operational levels
EXECUTION APPROACH
Design trigger scenarios' and regular personal offers' structure aimed to manage customer’s lifecycle, drive purchase frequency, average check, basket breadth and depth and retention
FUNCTIONAL SCOPE DESIGN
Data governance, behavioral segmentation and segments based strategy, retrospective and predictive analytics, CRM marketing, sales management, marketing to sales connection, reporting
BUSINESS IMPACT
CRM strategy development and synchronization with overall business strategy, CRM KPIs, key value drivers and cost centers, business case calculation and forecast how CRM can affect business growth
BUSINESS PROCESSES AND OPERATIONAL MODEL
CRM functional map: competencies, approaches, instruments and business processes engineering. Business architecture: integration with neighboring business functions
ORGANIZATIONAL CHART AND R&R
Expertise and operational resources needed to create, run and ongoing manage CRM activities. Roles and responsibilities, suitable mix between internal team and external service providers
TECHNOLOGICAL INFRASTRUCTURE
IT platform enabling data governance, segmentation and customers analytics, CRM approaches and business processes automation, dashboards creation
OPERATIONAL MODEL
IMPLEMENTATION SUPPORT
Design and set-up operational model to implement new capability in daily business practice and ensure its adoption
Align with business strategy and stakeholders' expectations, shape target competence covering both functional scope and interaction with other business functions